La presa de consciència de les actituds a l'educació física en la formació inicial de mestres de primària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2011-02-16T13:13:03ZResumen
Aquest treball és el resultat d’un procés de reflexió al voltant de les actituds
dins la Formació Inicial de mestres de primària d’Educació física. Es tracta,
d’una primera aproximació d’anàlisi i interpretació sobre la presa de
consciència d’actituds que fan els estudiants en la pràctica de l’Educació física.
Les preguntes que em plantejo en aquesta recerca són el resultat de les dues
parts que configura aquest treball. La primera pregunta, es centra en el marc
teòric de l’estudi, donant resposta a les relacions que s’estableixen entre
l’educació física i l’educació en valors en el currículum de primària d’Educació
física i en la Formació Inicial de mestres. La segona pregunta, pretén donar
resposta a la proposta pràctica i així, esbrinar el paper del joc motor en el
treball educatiu de les actituds en la Formació Inicial de mestres de primària.
Els aspectes teòrics que estudio analitzen la relació que s’estableix entre
l’Educació física i les actituds dins el marc educatiu de la Formació Inicial de
mestres de primària. I serà, a partir de la proposta pràctica quan el joc motor
esdevindrà element d’aproximació en la presa de consciència d’actituds
En el context de la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic, i en
l’assignatura d’Educació física i la seva Didàctica de 2n curs, els estudiants de
mestres de primària d’Educació física són protagonistes del seu propi procés
d’aprenentatge. Tenen la possibilitat d’experimentar el paper de mestres, a
partir de la posada en pràctica d’un joc motor. A partir d’aquesta pràctica, he
volgut conèixer quins són els components de la pràctica que possibiliten la
presa de consciència de les actituds presents a les sessions de classe per
promoure l’educació en valors. Els instruments utilitzats, en la realització
d’aquest treball, són un qüestionari elaborat a partir d’una selecció i justificació
de continguts actitudinals, i l’observació d’una fitxa sessió després de la
pràctica.
El treball de recerca se situa en un paradigma interpretatiu i pràctic. Es
planteja comprendre la importància que té, en les sessions de classe
d’educació física, el desenvolupament de processos d’acció i de reflexió en la
formació inicial dels mestres de primària i així examinar i perfeccionar futures
intervencions pràctiques, tant del professorat com dels estudiants de mestre.
This study is the result of a reflection process around the attitudes in the Initial
Formation of Physical Education Primary teachers.It is a first analysis and
interpretation approach about becoming aware of the attitudes that the students
have concerning the Physical Education practice.
The issues I raise in this research are the result of the two parts that shape this
study.The first issue is focused on the theoretical framework of the study,
explaining the relationships established between the Physical Education and
the teaching of values in the syllabus of Physical Education in Primary and in
the Initial Formation of teachers.
The second issue intends to answer the practical proposal and thus find out the
role of the motor game in the educational work of the attitudes in the Initial
Formation of Primary teachers.
The theoretical aspects I study analyse the relationship established between the
Physical Education and the attitudes within the educational framework of the
Initial Formation of Primary teachers.It will be from the practical proposal when
the motor game will become an element of approach for becoming aware of the
attitudes.
In the context of the Education Faculty at the University of Vic and in the
Physical Education and its Didactics 2nd year subject, the students are the
main figures of their own learning process. They have the possibility of
experiencing the teacher role putting the motor game into practice.Based on
this practice I have wanted to know which components make students become
aware of the attitudes present in class to promote values education.The tools
used in this study are a question paper made from a selection and justification
of attitude contents and a session record card which includes a remark section
after the practice.
The research study is placed in an interpretative and practical paradigm. Its aim
is to understand the importance of the development of action and reflection
processes in Physical Education class for the Primary teachers.This allows to
examine and improve future practical interventions both from the professors and
the students.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Núria Simó
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació física -- Educació primària
Educació en valors
Mestres -- Formació
Páginas
170 p.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es