D'alumnes a mestres: explorant records escolars de noves generacions de mestres. Una mirada qualitativa i de gènere
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2011-12-15Resum
Aquest treball de recerca té la finalitat de conèixer com noves generacions de mestres van construint la seva identitat professional. Com que la recerca es situa a l’inici del seu pas per la formació inicial, el que es pretén analitzar són les concepcions i l’experiència prèvies que han tingut amb el món docent durant la seva trajectòria escolar. Es vol comprendre quines poden haver estat les motivacions que les han i els han portat realment a escollir la carrera de Mestres, quines expectatives tenen sobre la professió des de la vivència personal de ser testimonis d’una professió que ara volen convertir en la seva. El disseny respon a una investigació de caràcter exploratori i descriptiu i el mètode d’investigació s’ha basat en l’anàlisi de contingut de textos autobiogràfics elaborats en el context d’una assignatura de primer de Grau en les carreres de Mestres. La informació s’ha analitzat amb el programa d’anàlisi qualitativa Atlas.ti.
This research sets out to explore the processes by which new generations of teachers develop a sense of professional identity. Focussing on students in the early stages of their initial training, and analysis is made of the way in which they conceptualise the role of teachers. The aim is to identify the factors that led them to want to enter the profession, and their expectations of the job. This exploratory and descriptive investigation is based on a content analysis, using the Atlas.ti program, of autobiographical texts prepared by the students during the first year of their Teacher Training Degree course.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Isabel Carrillo
Llengua
Català
Paraules clau
Mestres
Pàgines
327 p.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/