Audiodescripció, subjectivitat i experiència fílmica
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022ISSN
2014-2242
Resum
Aquest article tracta de l’audiodescripció (AD) de pel·lícules a
Catalunya. Després d’un repàs del marc normatiu que regeix
aquesta pràctica, es posa en relleu la contradicció entre
l’exigència d’objectivitat de la norma vigent i el caràcter altament
connotatiu del llenguatge cinematogràfic. Seguidament, es
presenten els resultats d’un estudi de recepció que posa a
prova tres estils d’AD amb persones amb discapacitat visual:
un estil convencional i dos estils interpretatius, l’AD narrativa i
l’AD cinematogràfica. Els resultats mostren que els estils d’AD
interpretatius són una alternativa vàlida, que podria ajudar a
millorar l’experiència fílmica de les persones amb discapacitat
visual.
This article examines the audio description (AD) of films in
Catalonia. After reviewing the regulatory framework governing
this practice, it highlights the contradiction between its
demand for objectivity and the highly connotative nature of
the film language. Then presents the results of a reception
study which tests three AD styles with individuals with visual
impairment: a conventional style and two interpretative styles,
namely narrative AD and cinematographic AD. The findings
show that the interpretative AD styles are a valid alternative
which could help to improve the film experience of individuals
with visual impairment.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Matèries (CDU)
81 - Lingüística i llengües
Paraules clau
Pàgines
10 p.
Publicat per
Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Citació
Bardini, Floriane (2022) Audiodescripció, subjectivitat i experiència fílmica. Quaderns del CAC, XXV(48), 95-104
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1523]
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/