Opinió esportiva i intel·ligència artificial: una rivalitat?
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
Aquesta recerca analitza l’impacte de la intel·ligència artificial en l’opinió esportiva
dels mitjans de comunicació escrits, amb especial atenció a la percepció que en té
la Generació Z. A més, s’analitza el valor únic de la veu humana en l’àmbit de
l’opinió i es dona resposta a una aproximació crítica de la convivència entre el
periodisme i les màquines, en un moment en què la IA comença a tenir un paper
actiu en la producció de peces escrites. Per aquesta raó, gràcies a la consulta
d’articles, la creació de la revista, l’enquesta i diverses entrevistes amb professionals
del sector s’arriba a una conclusió final de quina és la relació que hi ha entre els dos
punts claus de la recerca.
Esta investigación analiza el impacto de la inteligencia artificial en la opinión
deportiva de los medios de comunicación escritos, con especial atención a la
percepción que tiene la Generación Z. Además, se analiza el valor único de la voz
humana en el ámbito de la opinión y da respuesta a una aproximación crítica de la
convivencia entre el periodismo y las máquinas, en un momento en que la IA
comienza en la IA. Por esta razón, gracias a la consulta de artículos, la creación de
una revista, la encuesta y diversas entrevistas con profesionales del sector se llega
a una conclusión final de cuál es la relación que existe entre los dos puntos clave de
la investigación.
This research analyzes the impact of artificial intelligence on sports opinion in the
written media, with special attention to the perception of Generation Z. In addition,
the unique value of the human voice in the field of opinion is analyzed and responds
to an approach to the critique of coexistence at a time when coexistence begins to
play a role in written pieces. For this reason, thanks to the consultation of articles,
the creation of a magazine, the survey and several interviews with professionals in
the sector, a final conclusion is reached on what is the relationship between the two
key points of the research.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
84 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Periodisme [79]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/