Estratègia comunicativa i de màrqueting a Instagram. Anàlisi comparativa entre clubs de futbol femení i el seu impacte en l’audiència i la visibilitat
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-19Resum
La comunicació i el màrqueting esportiu, especialment a través de les xarxes socials, són
eines fonamentals per al creixement, la visibilitat i la sostenibilitat del futbol femení. L'objectiu
principal d'aquest treball és analitzar la influència del màrqueting esportiu i la comunicació de
dos clubs recreatius i un club professional de futbol femení i comparar-los entre ells. La
metodologia utilitzada inclou una revisió literària dins d’un disseny descriptiu i una anàlisi
mixta amb entrevistes a tres Community Managers dels clubs i en qüestionaris a part de la
seva audiència. Els resultats obtinguts indiquen els aspectes que tenen en compte i els reptes
a què s’enfronten els clubs i, la manera com ho reben les jugadores com a part de la seva
audiència. En conclusió, aquest treball destaca que la diferència entre els clubs professionals
i els recreatius de futbol femení rau en la diferència de recursos, però no és tan determinant
com un contingut de qualitat i una estratègia ben definida per tal de connectar amb l’audiència.
Sports marketing and communication, especially through social media, are fundamental tools
for the growth, visibility and sustainability of women's football. The main goal of this paper is
to analyse the influence of sports marketing and communication of two recreational clubs and
a professional women's football club and to compare them with each other. The methodology
used includes a literature review within a descriptive design and a mixed analysis based on
interviews with three Community Managers of the clubs and separate questionnaires of their
audience. The results obtained indicate the aspects they consider and the challenges faced
by the clubs and the way they are received by the players as part of their audience. In
conclusion, this work highlights that the difference between professional and recreational
women's football clubs lies in the difference in resources but is not as decisive as quality
content and a well-defined strategy to connect with the audience.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
93 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/