Anàlisi dels conflictes a l’aula d’educació física
Author
Other authors
Publication date
2024-11-29Abstract
Aquest Treball de Fi de Grau analitza la gestió dels conflictes a l’aula d’educació física, destacant-ne les causes, les tipologies i les estratègies aplicades pels docents per prevenir-los i resoldre’ls. Mitjançant una revisió del marc teòric i l’anàlisi d’una entrevista qualitativa, s’aborden conflictes derivats de factors com la competitivitat, les normes del joc, les diferències d’habilitats físiques i els estereotips de gènere. Els resultats mostren que el joc cooperatiu, la mediació i l’educació emocional són eines clau per transformar el conflicte en una oportunitat pedagògica. Aquest treball destaca la necessitat d’una formació docent específica per gestionar aquestes situacions i contribuir a la creació d’un clima d’aprenentatge inclusiu i positiu.
This Final Degree Project analyzes conflict management in physical education classes, focusing on the causes, types, and strategies teachers use to prevent and resolve these situations. Through a review of the theoretical framework and an analysis of a qualitative interview, the study examines conflicts arising from factors such as competitiveness, game rules, differences in physical abilities, and gender stereotypes. The results reveal that cooperative play, mediation, and emotional education are key tools to transform conflicts into pedagogical opportunities. This work highlights the need for specific teacher training to address these situations and foster an inclusive and positive learning environment.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
44 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/