Com treballar les identitats i les cultures locals dins d’una aula d’educació primària a través d’un joc de taula
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-01Resum
Davant la creixent necessitat de connectar l’educació primària amb la realitat social, aquesta
investigació explora com es poden treballar les identitats i cultures locals a les aules de
primària mitjançant una metodologia eficaç i atractiva com és el joc de taula.
L’objectiu principal del treball és analitzar com l’ús del joc pot afavorir el coneixement, la
comprensió i la valoració de la pròpia identitat i de la diversitat cultural en un grup d’alumnes
de quart de primària. La metodologia utilitzada és de caràcter qualitatiu, basada en observació
directa, entrevistes i col·loquis amb infants i docents, així com en la futura creació i
implementació d’un joc de taula dissenyat específicament per a aquesta finalitat. Els primers
resultats mostren una alta implicació per part de l’alumnat, una manca de coneixement sobre
la cultura local i unes conseqüències de la globalització que afavoreixen la desinformació i la
pèrdua d’identitat.
Finalment, basant-nos en els resultats i en investigacions prèvies, les conclusions apunten
que el joc pot esdevenir una eina pedagògica potent per fomentar el respecte, el sentiment
de pertinença i la inclusió dins l’aula.
In response to the growing need to connect primary education with social reality, this research
explores how local identities and cultures can be addressed in primary classrooms through an
effective and engaging methodology such as a board game.
The main objective of the study is to analyse how the use of play can promote knowledge,
understanding, and appreciation of one’s own identity and cultural diversity in a group of
fourth-grade students. The methodology used is qualitative in nature, based on direct
observation, interviews and discussions with children and teachers, as well as the future
creation and implementation of a board game specifically designed for this purpose.
The initial results show high student engagement, a lack of knowledge about local culture, and
consequences of globalisation that encourage misinformation and a loss of identity.
Finally, based on the results and previous research, the conclusions suggest that play can
become a powerful pedagogical tool to foster respect, a sense of belonging, and inclusion in
the classroom.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
60 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/