El conte com a eina per treballar l’educació emocional: el paper del/de la docent
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-17Resum
El propòsit d’aquest estudi és analitzar la importància de l’educació emocional a les
escoles a través del conte com a eina principal, posant en evidència la importància de les
actituds i la formació específica del docent en aquesta pràctica educativa. Així doncs,
aquest treball consta d’un marc teòric construït amb les aportacions de diversos
referents teòrics reconeguts. Seguidament, es presenta un estudi de cas a una aula de I4
on apareix una recollida de dades derivades d’observacions a l’aula i entrevistes per
conèixer en profunditat aquest tracte emocional i quina tipologia de contes s’utilitzen
per tractar l’educació emocional. Finalment, es connecten les dades prèviament
recollides, formant l’anàlisi d’aquestes i a continuació, es triangulen amb els objectius
principals i les referències bibliogràfiques corresponents que han composat la recerca.
Per acabar, s’ha elaborat l’extracció de les conclusions a partir dels resultats obtinguts
per cada objectiu, juntament amb la triangulació de les dades i es proposen propostes de
millora i de futur, per tal de concloure el treball de recerca.
The purpose of this study is to analyze the importance of emotional education in schools
through storytelling as the main tool, highlighting the importance of teachers attitudes
and their specific training in this educational practice. Accordingly, this paper includes a
theoretical framework constructed from the contributions of various recognised
theoretical references. Subsequently, a case study is presented in an I4 classroom,
involving data collection based on classroom observations and interviews, with the aim
of gaining an in-depth understanding of the emotional approach and the types of stories
used to address emotional education. Finally, the previously gathered data are connected
and analysed, and then triangulated with the main objectives and the corresponding
bibliographic references that support the research. To conclude, the findings are
summarised through the extraction of conclusions based on the results obtained for each
objective, along with data triangulation, and proposals for improvement and future
directions are presented in order to conclude the research project.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
89 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/