La vivència d’una família amb un infant amb trastorn de l’espectre autista
Author
Other authors
Publication date
2025-05-19Abstract
Aquesta recerca es basa en quin ha estat el suport i les estratègies rebudes per part de l’escola
després que una família en concret rebi el diagnòstic del seu infant (Trastorn de l’Espectre
Autista d’Alt Funcionament). La metodologia emprada en aquest treball ha estat el paradigma
interpretatiu, basat en un mètode d’investigació concret, l’estudi de cas. Per poder dur a terme
la part pràctica s’ha fet servir una tècnica de recollida de dades de caràcter qualitatiu,
l’entrevista. Els principals objectius d’aquest Treball de Fi de Grau són: descriure i analitzar el
context d’una família amb un infant amb TEA i conèixer com ho viu amb l’infant; aprofundir
i comprendre com es va sentir la família i quines eines va tenir quan se li va comunicar que el
seu infant tenia TEA; identificar i analitzar quines ajudes té la família i la relació que estableix
aquesta amb l’escola. Tots els objectius han estat complerts, gràcies a les entrevistes i l’anàlisi
de dades duta a terme.
En aquest treball es pot veure la importància d’atendre des de les escoles a les famílies amb
infants amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu. Falten espais on poder compartir,
conversar i donar suport emocional a les famílies.
This research is based on the support and strategies provided by the school after a specific
family received their child's diagnosis (High Functioning Autism Spectrum Disorder). The
methodology used in this final project follows the interpretive paradigm, employing a specific
research method: the case study. In order to carry out the practical part, a qualitative data
collection technique, the interview, has been used. The main objectives of this Final Degree
Project are: to describe and analyze the context of a family with a child diagnosed with ASD
and to understand how they experience this reality; to explore and gain insight into how the
family felt and what resources they had when they received the diagnosis; and to identify and
analyze the support the family receives and the relationship they establish with the school. All
objectives have been achieved, thanks to the interviews and data analysis conducted.
3
This Final Degree Project highlights the importance of schools in supporting families with
children who have Specific Educational Support Needs. It also reveals a lack of spaces where
families can share experiences, communicate, and receive emotional support
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Pages
94 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Collection
uni Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/