Comparació de l’educació física entre Catalunya i Nepal
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-19Resum
Aquest treball presenta una anàlisi comparativa de l’educació física en dues escoles
situades en contextos diferents: una a Catalunya i l’altra al Nepal. L’objectiu general és
comparar l’ensenyament d’aquesta matèria en ambdós territoris a través d’una
fonamentació teòrica i l’ús d’instruments d’anàlisi adequats. Els objectius específics
inclouen descriure les principals dificultats que s'enfronten els docents d’educació
física al Nepal, basant-se en l’experiència adquirida durant les pràctiques, així com
examinar els recursos materials i humans disponibles en ambdós contextos educatius.
A més, el treball es fonamenta en els Objectius de Desenvolupament Sostenible
(ODS) 3, 4 i 5, amb la finalitat de promoure una bona salut i benestar, garantir una
educació de qualitat i fomentar la igualtat de gènere tant a Catalunya com al Nepal. La
metodologia emprada combina observació directa de les classes, entrevistes amb
docents, i l’anàlisi de documents curriculars. Els resultats mostren diferències
significatives en la infraestructura, els recursos disponibles i la percepció de l’educació
física.
This study presents a comparative analysis of physical education in two schools from
different contexts: one in Catalonia and the other in Nepal. The general objective is to
compare how this subject is taught in both regions through theoretical foundations and
analytical instruments. The specific objectives include describing the main challenges
faced by physical education teachers in Nepal, based on practical experience, and
examining the material and human resources available for teaching in both contexts.
Additionally, the study aligns with Sustainable Development Goals (SDGs) 3, 4, and 5,
aiming to promote good health and well-being, ensure quality education, and foster
gender equality in both Catalonia and Nepal. The methodology combines direct class
observation, interviews with teachers, and curriculum analysis. The results highlight
significant differences in infrastructure, available resources, and perceptions of physical
education.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
50 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Publicat a
Curs 2024-2025
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/