Video in Vertical Format in Spanish Digital Media
Visualitza/Obre
Altres autors/es
Data de publicació
2025ISSN
2695-9631
Resum
The growing dominance of mobile devices and the consumption of news make it possible to foresee changes in the news offer and formats offered by the digital media. The video format is characterised by brevity and constant updating and has a greater interaction with the audience. This paper studies the expressions of the image in vertical format of nine Spanish media with profiles on TikTok, Instagram Reels and YouTube Shorts. The following have been identified: formal characteristics; differences between digital media and social platforms; hybridisation of traditional audiovisual practices with more recent ones.
Tipus de document
Article
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Anglès
Matèries (CDU)
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses
Paraules clau
Pàgines
12 p.
Publicat per
VisualCOM Scientific Publications
Citació
Navarro-Güere, H., Massana-Molera, E. (2025) Video in Vertical Format in Spanish Digital Media. Visual Review, Revista Internacional de Cultura Visual, 17(2), 161-172. https://doi.org/10.62161/revvisual.v17.5730
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1523]
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/