Creating a safe learning environment: what preschoolers need to master classroom routines in a foreign language
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
L’objectiu del present estudi és observar i identificar quines rutines estructurades i estratègies
d’aula són més efectives per afavorir l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera en
infants d’educació infantil. La recerca s’ha dut a terme mitjançant dues eines principals: un
qüestionari respost per 24 mestres d’anglès d’educació infantil de diverses zones de
Catalunya, i quatre entrevistes a professionals de diferents àmbits relacionats amb el
desenvolupament infantil. Aquests inclouen una mestra d’anglès, una psicopedagoga, una
tècnica d’educació especial i un neuropediatre. L’estudi se centra en dos aspectes principals:
l’ús de rutines lingüístiques a l’aula d’EFL i la seguretat emocional dels infants durant el procés
d’aprenentatge de la llengua. Tota la informació recollida ha estat analitzada i comparada amb
el marc teòric. Els resultats de l’estudi es presenten en aquest treball final de grau
The aim of the present study is to observe and identify which structured routines and
classroom strategies are most effective for supporting the acquisition of English as a foreign
language in preschool children. The research has been carried out through two main tools: a
survey completed by 24 early childhood English teachers from different areas of Catalonia,
and four interviews with professionals from various fields related to child development. These
include an English teacher, a psychopedagogue, a special educational assistant, and a
pediatric neurologist. The study focuses on two main aspects: the use of linguistic routines in
the EFL classroom and the emotional security of young learners during the language learning
process. All the information gathered has been analysed and compared with the theoretical
framework. The results of the study are presented in this final dissertation
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Pages
71 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats