Analysing the effectiveness of Phonics methodology and memorisation and repetition strategies in vocabulary writing in primary EFL learners
Visualitza/Obre
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-01Resum
Este estudio investiga la eficacia de dos metodologías: por un lado, el método Phonics y, por
otro, las estrategias de memorización y repetición, en la enseñanza del inglés como lengua
extranjera (EFL) en alumnado de primaria, concretamente con niños de 8 años. Además, se
pretende analizar la posible influencia de la lengua materna de los estudiantes en el proceso de
aprendizaje de la ortografía inglesa.
La investigación implica la comparación de información teórica con datos recogidos mediante
diferentes periodos de evaluación, como un pretest, un postest y un postest diferido, con el
objetivo de evaluar el progreso de los participantes antes y después de dos intervenciones de 50
minutos cada una. Estas intervenciones se centran en la adquisición de la escritura correcta de un
vocabulario específico que contiene fonemas y grafemas complejos en lengua inglesa, mediante
dos metodologías distintas.
Los resultados de este estudio se presentan y analizan en este trabajo final de máster, ofreciendo
un análisis crítico sobre la eficacia de estas estrategias, así como las interferencias de la lengua
materna del alumnado en este proceso. Al mismo tiempo, se ofrecen conclusiones útiles para la
mejora de la práctica docente en el ámbito del aprendizaje del vocabulario escrito en inglés
como lengua extranjera.
Aquest estudi investiga l’eficàcia de dues metodologies, per una banda el mètode Phonics i, per
l’altra, les estratègies de memorització i repetició, en l’ensenyament de la llengua anglesa com a
llengua estrangera (EFL) amb alumnat de primària, concretament amb alumnes de 8 anys. A
més, es busca analitzar la possible influència de la llengua materna dels estudiants en el procés
d’aprenentatge de l’ortografia anglesa.
La recerca implica la comparació d’informació teòrica amb dades recollides mitjançant diferents
període d’avaluació com un pre-test, un post-test i un delayed post-test, per tal d’avaluar el
progrés dels participants abans i després de dues intervencions de 50 minuts cada una. Aquestes
intervencions se centren en l’adquisició de la correcta escriptura d’un vocabulari específic, que
conté fonemes i grafemes complexes en la llengua anglesa, mitjançant dues metodologies
diferents.
Els resultats d’aquest estudi es presenten i s’analitzen en aquesta final dissertation, oferint una
anàlisi crítica sobre l’eficàcia d’aquestes estratègies així com les interferències de la llengua
materna de l’alumnat en aquest procés. Alhora ofereix conclusions útils per a la millora de la
pràctica docent en l’àmbit de l’aprenentatge del vocabulari escrit en anglès com a llengua
estrangera.
This study investigates the effectiveness of two methodologies: on the one hand, the Phonics
methodology and, on the other hand, memorisation and repetition strategies, in the teaching of
English as a Foreign Language (EFL) among 8-year-old students. In addition, the study aims to
analyse the possible influence of the students’ mother tongue on the process of learning English
spelling.
The research involves comparing theoretical information with data collected through different
evaluation periods, including a pre-test, a post-test, and a delayed post-test, in order to assess the
participants’ progress before and after two 50-minute interventions. These interventions focus on
the acquisition of correct spelling of specific vocabulary containing complex phonemes and
graphemes in English, using two different methodologies.
The results of this study are presented and analysed in this final dissertation, offering a critical
analysis of the effectiveness of these strategies, as well as the interference of pupils’ mother
tongue in the process. At the same time, it provides useful conclusions for improving teaching
practice in the field of written vocabulary learning in English as a foreign language.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Anglès
Paraules clau
Pàgines
82 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats