The Role of Storytelling to Teach Grammar to Young Children: A Resource Bank
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-19Abstract
This dissertation is based on a highly present reality in the classrooms, especially those
teaching English as a second language. Teaching English grammar to primary school
children is not always easy, and traditional methods often do not connect with the way
children learn. However, using storytelling can transform the experience of learning a
language. When children hear stories that excite them, that they can follow and repeat, they
are learning much more than it seems at first sight: vocabulary, grammatical structures, oral
expression and communicative confidence.
The aim of this work is to provide a practical and motivating view on how to teach grammar
through stories that children enjoy, connecting with their natural way of learning and with the
real needs of teachers. This work combines theoretical research with a practical part.
Through a survey of 115 primary school English teachers, it has been found that storytelling
is a highly valued tool, but there is often a lack of specific training and resources to fully take
advantage of its potential, especially to teach grammar.
Aquest treball es basa en una realitat molt present a les aules, especialment les que
imparteixen classes d'anglès com a llengua estrangera. L'ensenyament de la gramàtica
anglesa als infants de primària no sempre és fàcil, i els mètodes tradicionals sovint no
connecten amb la forma en què aprenen els nens. No obstant això, l'ús de la narració pot
transformar l'experiència d'aprendre una llengua. Quan els alumnes escolten històries que
els interessen, que poden seguir i repetir, estan aprenent molt més del que sembla a
primera vista: vocabulari, estructures gramaticals, expressió oral i confiança comunicativa.
L'objectiu d'aquest treball és proporcionar una visió pràctica i motivadora sobre com
ensenyar gramàtica a través d'històries que l’alumnat gaudeix, connectant amb la seva
manera natural d'aprendre i amb les necessitats reals dels mestres. Aquest treball combina
la recerca teòrica amb una part pràctica. A través d'una enquesta a 115 mestres d'anglès de
primària, s'ha trobat que la narració és una eina molt valorada, però sovint hi ha una manca
de formació específica i de recursos per aprofitar al màxim el seu potencial, especialment
per ensenyar gramàtica.
Este trabajo se basa en una realidad muy presente en las aulas, especialmente en las que
imparten clases de inglés como lengua extranjera. La enseñanza de la gramática inglesa a
los niños de primaria no siempre es fácil, y los métodos tradicionales a menudo no conectan
con la forma en que aprenden los niños. Sin embargo, el uso de la narración puede
transformar la experiencia de aprender una lengua. Cuando los niños escuchan historias
que les interesan, que pueden seguir y repetir, están aprendiendo mucho más de lo que
parece a primera vista: vocabulario, estructuras gramaticales, expresión oral y confianza
comunicativa.
El objetivo de este trabajo es proporcionar una visión práctica y motivadora sobre como
enseñar gramática a través de historias que los niños disfrutan, conectando con su manera
natural de aprender y con las necesidades reales de los maestros. Este trabajo combina la
investigación teórica con una parte práctica. A través de una encuesta a 115 maestros de
inglés de primaria, se ha encontrado que la narración es una herramienta muy valorada,
pero a menudo hay una carencia de formación específica y de recursos para aprovechar al
máximo su potencial, especialmente para enseñar gramática.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
English
Pages
68 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats