Els jocs de taula a l'escola com a recurs pedagògic per promoure la inclusió educativa: oportunitats i reptes
Visualitza/Obre
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-19Resum
El treball de fi de grau s’articula a traves de l’objectiu les oportunitats i reptes sobre la
implementació dels jocs de taula com a recurs pedagògic per promoure la inclusió
educativa al cicle superior d’educació primària d’un centre. Es segueix un enfocament
qualitatiu sota el paradigma interpretatiu. Al focalitzar l’estudi en un cicle d’un centre s’ha
dut a terme un estudi de cas.
Pel que fa a la recollida d’informació, s’han utilitzat tres instruments principals, l’anàlisi
dels jocs de taula disponibles, observacions de sessions a l’aula i entrevistes a docents.
Aquests instruments s’han construït a través de la recollida de criteris dels autors i les
autores referents. Aquests criteris posen èmfasi en les tres dimensions de la inclusió
educativa, presència, participació i progrés, i els principis del Disseny Universal per a
l’Aprenentatge (DUA).
Els resultats obtinguts, mostren per una banda, diverses oportunitats coma recurs
pedagògic per promoure la inclusió educativa i d’aprenentatge; i per altra banda, s’han
identificat diversos reptes importants. Tot i això, aquestes oportunitats i aquests reptes
enfoquen a una conclusió comuna, la necessitat de la planificació i programació docent
per incorporar els jocs de taula, tenint en compte la relació amb el currículum i la
superació de barreres per a l’aprenentatge.
This Final Degree Project is structured around the objective of analysing the
opportunities and challenges regarding the implementation of board games as a
pedagogical resource to promote educational inclusion in the upper cycle of primary
education in a school. A qualitative approach is followed under the interpretative
paradigm. By focusing the study on a cycle within a school, a case study has been carried
out.
Regarding data collection, three main instruments have been used: analysis of the
available board games, classroom session observations, and interviews with teachers.
These instruments have been built based on the collection of criteria from key authors.
These criteria emphasise the three dimensions of educational inclusion—presence,
participation, and progress—as well as the principles of Universal Design for Learning
(UDL).
The results obtained show, on the one hand, various opportunities as a pedagogical
resource to promote educational inclusion and learning; and on the other hand, several
important challenges have been identified. However, these opportunities and challenges
point to a common conclusion: the need for teaching planning and programming to
incorporate board games, considering their relationship with the curriculum and the
removal of barriers to learning.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
112 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats