Les estratègies, adaptacions i recursos més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa de primària per l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears
Ver/Abrir
Este documento contiene ficheros embargados indefinidamente
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-19Resumen
El tema d’aquest treball de final de grau se centra en l'anàlisi de les estratègies, recursos i
adaptacions més eficients dins de l’aula ordinària en l’etapa d’Educació Primària per atendre
l’alumnat amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears. Els
objectius principals del treball són: explorar i descriure les adaptacions, estratègies i
recursos que s’apliquen en l’aula ordinària d’Educació Primària amb l’alumnat que presenta
amb pèrdua auditiva severa o profunda amb un o dos implants coclears; identificar les
adaptacions, estratègies i recursos que afavoreixen l’aprenentatge i la participació de
l’alumnat dins de l’aula ordinària; i determinar quines mesures es mostren més eficients i
s’adapten millor a les necessitats educatives per aquest perfil d’alumnat.
El mètode que s’ha aplicat és l'interpretatiu i s’ha utilitzat instruments com entrevistes,
l’anàlisi de pàgines web, vídeos, guies i infografies, i dur a terme una observació directa
d’un cas real d’un infant amb implant coclear en una escola ordinària. Amb els resultats
obtinguts es poden conèixer quines estratègies, recursos i adaptacions s’apliquen pels
alumnes amb pèrdua auditiva i identificar-los quins són més eficients i afavoreixen més en
l’aprenentatge i la participació de l’alumnat.
This study stems from the analysis of the most effective strategies, resources and
adaptations implemented in mainstream primary school classrooms to support pupils with
severe or profound hearing loss who use one or two cochlear implants. The main objectives
of the study are: to explore and describe the adaptations, strategies and resources currently
applied in mainstream primary education for pupils with this hearing profile; to identify which
of these facilitates learning and participation most effectively; and to determine which
measures prove to be the most efficient and best suited to the specific educational needs of
this group of learners.
The methodological approach used in this study is interpretative in nature and the
instruments used for this research are interviews, analysis of websites, videos, guides and
infographics, as well as direct observation of a real-life case involving a child with a cochlear
implant attending a mainstream school. The findings of the study provide insights into the
strategies, resources and adaptations currently in place for pupils with hearing loss and help
to identify which are the most effective in promoting their learning and participation in the
classroom environment.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
68 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats