L’acomodació de la diversitat religiosa en contextos d’acollida. Perspectives i pràctiques socioeducatives per a la intervenció
Visualitza/Obre
Aquest document conté fitxers embargats indefinidament
Altres autors/es
Data de publicació
2025-05-19Resum
Aquest Treball de Final de Grau analitza com s’acomoda la diversitat religiosa en contextos
d’acollida d’infants i adolescents. A partir d’una metodologia qualitativa, s’han realitzat un
total de sis entrevistes a diferents professionals de diferents perfils (educadors socials, equips
directius de centres i un tècnic d’afers religiosos), per tal de conèixer les estratègies actuals,
les mancances existents i els reptes que afronten les professionals en aquest àmbit.
El marc teòric consta de cinc eixos: el reconeixement de la llibertat religiosa com a dret
fonamental, el marc legal internacional, estatal i autonòmic, la realitat plural de la diversitat
religiosa a Catalunya, el funcionament del sistema de protecció a la infància i l’adolescència,
i els àmbits concrets d’actuació dins els centres d’acollida.
Els resultats de la recerca mostren una acomodació desigual de la diversitat religiosa en els
diferents centres, sovint condicionada per l’absència de protocols específics, falta de
formació dels equips i l’aplicació desigual dels drets reconeguts. Tot junt pot incidir
negativament en el benestar emocional dels infants i adolescents acollits. Davant d’aquesta
realitat, el treball proposa diverses recomanacions per promoure l’acompanyament més
inclusiu.
This project analyses how religious diversity is accommodated in child protection services.
Based on a qualitative methodology, a total of six interviews were carried out with different
professionals from different backgrounds (social educators, school management teams and a
religious affairs technician), in order to find out the current strategies, the existing
shortcomings and the challenges faced by professionals in this area.
The theoretical framework consists of five axes: the recognition of religious freedom as a
fundamental right, the international, national and autonomous legal framework, the plural
2
Mina El Aabid - Judit Pérez
Treball final de grau
reality of religious diversity in Catalonia, the functioning of the child protection systems, and
the specific areas of actuation on these centers.
The results of the research show unequal accommodation of religious diversity in the
different centres, often conditioned by the absence of specific protocols, lack of training of
the teams and the unequal application of the recognized rights. All of this can have a negative
impact on the emotional well-being of the children and adolescents in care. Faced with this
reality, the paper proposes various recommendations to promote more inclusive care.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
184 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Educació Social [122]
Drets
Tots els drets reservats