Les cançons com a recurs per l’adquisició de rutines a l’educació infantil
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-05Abstract
Aquest treball de final de grau té per objectiu observar, conèixer i analitzar com
les cançons infantils poden afavorir l’adquisició de rutines i promoure el
desenvolupament de l’autonomia en infants d’educació infantil. La recerca, de
caràcter qualitatiu i emmarcada en el paradigma interpretatiu, es basa en un
estudi de cas dut a terme en una aula amb infants de tres a sis anys. Els
resultats evidencien que l’ús de cançons específiques en moments de rutina
millora la participació, l'anticipació i la interiorització de les accions. Així, la
música esdevé un recurs pedagògic potent que estructura el temps i potencia el
benestar i l’autonomia dels infants.
This project studies how songs can help young children learn daily routines and
become more independent in preschool. The research is qualitative and uses
an interpretative approach. A case study was conducted in a class with children
aged three to six. The results show that using songs during routine times helps
children understand and remember the routines, making them more active and
confident. Music is shown to be a useful and enjoyable tool that helps organise
the day and supports children's learning and emotional well-being.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Pages
91 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats