Autoaprenentatge en suport vital bàsic: disseny d’un projecte per estudiants de fisioteràpia de la universitat de Vic
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-04-01Resumen
En situacions d’emergència, una actuació ràpida i precisa pot ser decisiva. Els professionals
sanitaris han de disposar de coneixements sòlids en suport vital bàsic per actuar amb
seguretat i eficàcia. Per això, és essencial una formació teòrica i pràctica rigorosa, seguint
les directrius establertes per organismes com l’European Resuscitation Council (ERC), així
com les adaptacions del Consell Català de Ressuscitació (CCR) (Semeraro et al., 2021).
Aquest projecte dissenya un programa d’autoformació en suport vital bàsic adreçat als
estudiants de fisioteràpia de la Universitat de Vic. El programa inclou càpsules didàctiques
d’autoaprenentatge sobre suport vital bàsic, l’aturada cardiorespiratòria, maniobres de
reanimació cardiopulmonar i l’ús del desfibril·lador extern automàtic. També ofereix
material complementari per reforçar coneixements i habilitats. Per garantir una formació
integral, el programa es desenvolupa en un entorn de simulació clínica realista, que permet
als estudiants aplicar els coneixements adquirits. L’aprenentatge es complementa amb
qüestionaris d’avaluació inicials i finals, per avaluar la progressió i sessions pràctiques amb
criteris objectius. Finalment, l’impacte del programa es valorarà comparant l’efectivitat dels
estudiants participants amb aquells que no, amb l’objectiu de demostrar una millora en la
preparació i la resposta davant de situacions d’emergència
In emergency situations, quick and precise action can be decisive. Healthcare professionals
must have solid knowledge of basic life support to act safely and effectively. For this reason,
rigorous theoretical and practical training is essential, following the guidelines established
by bodies such as the European Resuscitation Council (ERC), as well as the adaptations of
the Catalan Resuscitation Council (CCR) (Semeraro et al., 2021).
5
This project designs a self-training program in basic life support aimed at physiotherapy
students at the University of Vic. It also offers complementary material to reinforce
knowledge and skills. To ensure comprehensive training, the program is developed in a
realistic clinical simulation environment, allowing students to apply the knowledge
acquired. Learning is complemented by initial and final assessment questionnaires, to assess
progression and practical sessions with objective criteria. Finally, the impact of the
programme will be assessed by comparing the effectiveness of participating students with
those who do not, with the aim of demonstrating an improvement in preparedness and
response to emergency situations
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
54 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Infermeria [120]
Derechos
Tots els drets reservats
