Anàlisi del tractament del cas Marta del Castillo als mitjans de comunicació audiovisuals espanyols
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
En els últims anys, els mitjans han incrementat els continguts sobre successos,
especialment aquells vinculats a la violència o la mort. Sovint, el tractament
informatiu que se’n fa anteposa l’espectacularització per captar audiència, per sobre
del rigor i l’ètica periodística, especialment en formats d’info-entreteniment com els
magazine televisius (Cabezas, 2020). Aquest treball explora el paper de la televisió
en la construcció d’un relat criminal que combina informació, emoció i espectacle,
centrant-se en el cas de la jove Marta del Castillo, desapareguda l’any 2009.
S’analitzen quatre programes audiovisuals per examinar el tractament que ha rebut
el cas, amb l’objectiu d’identificar les estratègies narratives i visuals utilitzades i
valorar la seva oportunitat i ètica.
In recent years, the media have increased their coverage of incidents, especially those
related to violence or death. Often, the way these events are reported prioritizes
sensationalism to attract audiences, over journalistic rigor and ethics, particularly in
infotainment formats such as television magazine (Cabezas, 2020). This paper explores the
role of television in constructing a criminal narrative that combines information, emotion, and
spectacle, focusing on the case of the young Marta del Castillo, who disappeared in 2009.
Four audiovisual programs are analyzed to examine how the case has been portrayed, with
the aim of identifying the narrative and visual strategies used and assessing their
appropriateness and ethics.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
85 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
Recommended citation
This citation was generated automatically.
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Periodisme [83]
Rights
Tots els drets reservats
