Les relacions interpersonals en l'educació física a l'ESO : anàlisi de dos casos
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2012-05-10Resumen
Les relacions interpersonals en l’Educació Física a l’Educació
Secundària Obligatòria constitueixen l’objecte d’estudi d’aquesta recerca
qualitativa i transversal. Un procés d’investigació que pretén descriure, analitzar
i interpretar els principals trets característics d’aquest marc relacional en l’àmbit
de l’Educació Física; una matèria que presenta diferències estructurals i
organitzatives significatives respecte la resta d’àrees curriculars. Professor,
alumne i grup-classe esdevenen els tres actors protagonistes d’aquesta xarxa
interactiva; on l’atenció es focalitza en l’anàlisi de dues tipologies de relacions:
professor-alumne i alumne-alumne. A través de l’estudi de dos casos reals
s’analitzen tres factors fonamentals i determinants en el procés relacional: estil
d’ensenyament, rol adoptat i disponibilitat cap a les tasques; així com el factor
resultant: l’ambient o clima d’aprenentatge.
Interpersonal relations in Physical Education in Secondary Education
are the subject of this qualitative and cross-sectional research study. A research
process that seeks to describe, analyse and interpret the main features of the
relational framework in the field of Physical Education, a subject that has
significant structural and organizational differences regarding other curricular
areas. Teacher, student and class group become the three main actors in this
interactive network, where attention is focused on the analysis of two types of
relationships: teacher-student and student-student. Through the study of two
real cases we analyse three key factors in determining the relational process:
teaching style, role and availability taken into tasks, and the resulting factor: the
environment or climate of learning.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació física
Educació secundària obligatòria
Relacions humanes
Mestres i alumnes
Aprenentatge, Aptitud per a l'
Páginas
84 p.
Nota
Curs 2011-2012
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/