La inclusió dels alumnes amb paràlisi cerebral, una mirada des de la teràpia ocupacional
Author
Publication date
2013-09-10Abstract
Aquest és un projecte d'investigació descriptiva. Té com a finalitat conèixer i
comprendre com és la inclusió dels nens amb Paràlisis Cerebral a les escoles
ordinàries (bressol, primària i secundària), de la ciutat de Barcelona, des de la
mirada de la Teràpia Ocupacional. Per tant, primer s'ha d'investigar quants
alumnes amb aquesta lesió estan inclosos en escoles ordinàries, com també
conèixer quants alumnes tornen a l'escola especial després d'estar escolaritzats a
la ordinària. D'altra banda, es pretén descriure les perspectives i percepcions dels
professionals i els alumnes implicats a la inclusió, i què succeeix a l'escola
ordinària perquè alguns alumnes hagin de tornar a l'especial en algun moment
de la seva escolarització. El projecte és de caire qualitatiu, on els instruments per
l'obtenció de dades són protocols d'observació, entrevistes semi- estructurades i
enquestes. Encara que per obtenir la mostra i els participants s'utilitzaran
tècniques quantitatives. Les limitacions de l'estudi seran aquelles escoles,
professionals i alumnes que per motius personals no vulguin participar de la
mostra.
This is a descriptive research project, which has the finality of know and
understand how is the inclusion of children with cerebral palsy at the ordinary
schools (nursery, primary and secondary), in the city of Barcelona, from of the
view the Occupational Therapy. First off all, we have to research how many pupils
with this injury are included in ordinary schools, and to know how many
students return at especial schools after being enrolled at the ordinary ones.
Moreover, , it attempts to describe the perspectives and perceptions of the
professionals and pupils evolved in inclusion, and what happen at the ordinary
schools because some off them have to return at the special ones. The project is qualitative where the instruments for data research are observation protocols,
semi-structured interviews and surveys. Although for having the samples and
participants will be used quantitative techniques. The limitations for the study
will be those schools, professionals and students who will not want to
participate for personal reasons of the sample.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Teràpia ocupacional
Paràlisi cerebral
Educació inclusiva
Pages
92 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/