Quines característiques hauria de tenir el perfil professional d'un/a professor/a d'educació física en la secundària?
Author
Publication date
2013-05Abstract
L’objectiu que pretén aquest treball final de Grau en Ciències de l’Activitat Física i
l’Esport, és fer una aproximació inicial a la caracterització dels professors d’Educació
Física en la secundària i la identitat docent que se’n deriva per les característiques de
l’alumnat d’aquesta etapa i d’organització de les matèries. Alhora pretén reflexionar
sobre la importància dels elements relacionals i soci - emocionals que ha de conrear
tot docent que treballa en les etapes de l’adolescència. Per aconseguir aquest objectiu
he enquestat a diferents professors/es i, a una desena d’alumnes de cada professor/a
per tal d’analitzar les diferents característiques de cadascú i identificar les més
recurrents i/o més eficaces que defineixen a un/a bon/a professor/a de secundària.
Després d’aquest anàlisi de contingut de les respostes dels alumnes i les enquestes i
entrevistes dels propis professors/es, podem concloure que hi ha quatre variables
importants a tenir en compte; el perfil personal, la metodologia que utilitza cada
professor/a en les seves classes, la convivència amb el grup – classe i la societat i, la
formació del professorat.
The goal tries this final Degree in Physical Activity and Sport, is to make an initial
approach to the characterization of the physical education teachers at the secondary
and teacher identity derived by characteristics of the students at this stage and
organizational matters. At the same time seeks to reflect on the importance of partner
and relational elements - emotional must cultivate teacher working in all stages of
adolescence. To achieve this I surveyed several teacher, and a dozen students each
teacher to analyze the different characteristics of each and identify the most frequent
and / or more effective to define a good school teacher. After the content analysis of
students 'answers and the teachers' own surveys and interviews, we conclude that
there are four important variables to consider, the personal profile, the methodology
used by each teacher in its classes, the coexistence with the group - class society, and
teacher training.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Professors d'educació secundària
Educació física
Habilitats socials
Pages
48 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/