La lectura compartida: una eina per l'aprenentatge de la lecto-escriptura en equips cooperatius
Autor/a
Data de publicació
2013-05-17Resum
L’estudi de cas que es presenta l’hem realitzat a Cicle inicial (CI) de l’escola els
Castanyers de Viladrau. Hem portat a terme un projecte per tal d’estudiar la lectura
compartida tot utilitzant equips cooperatius (Pujolàs, 2008).
Els objectius d’aquest treball són: en primer lloc, ensenyar els alumnes a aprendre de
manera cooperativa, és a dir, saber treballar conjuntament, tenir respecte mutu,
escoltar als companys, proporcionar ajudes a la resta de l’equip i respectar els punts
de vista dels altres, i, en segon lloc, millorar la comprensió dels texts; millorar la lectura
i l’escriptura, saber realitzar les tasques i rols, saber seleccionar informació, aprendre a
realitzar preguntes. Per portar-lo a terme vam realitzar set sessions en les qual la
lectura compartida i els equips cooperatius eren les bases de totes elles. El conjunts
de les activitats ens ha permès evidenciar una cohesió del grup-classe més elevada
que abans de realitzar-les, així com una lleugera millora en els aspectes relacionats
amb la comprensió lectora.
The research of the case which is introduced it’s been made on the First Cycle of the
Castanyers de Viladrau School. We’ve carried through a project in order to study the
shared reading, using cooperative teams (Pujolàs, 2008).The aims of this study are:
first, to teach the students to learn on a cooperative way or rather knowing how to
work together, having mutual respect, listening to the classmates, providing help to the
rest of the group and respecting the other points of view. The second aim is improving
the texts understanding; getting better the child’s reading and writing, knowing how to
carry out the tasks and roles, knowing how to classify information and learning how to
make questions. In order to accomplish the study we’ve made seven sessions, in which
the shared reading and the cooperative teams were the bases of all of them. The
ensemble of the activities allowed us demonstrating: a cohesion of the class, which
increased in comparison with the moment before making it and some improvement on
the aspects related to the reading comprehension.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Lectura -- Comprensió
Aprenentatge
Cooperació educativa
Pàgines
63 p.
Nota
Curs 2012-2013
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/