Programa d'intervenció d'educació emocional i social per a l'etapa infantil: l'educació de la consciència emocional i l'autoestima
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2013-05-17Resum
L’objectiu d’aquest treball és comprovar si l’aplicació d’un programa d’educació
emocional i social millora el benestar emocional i social dels infants d’Educació
Infantil. Per tal d’assolir aquest objectiu, primerament es va triar una mostra de
4 infants per realitzar el test PAI (Precepció de l’Autoconcepte Infantil) i així,
mesurar el seu nivell d’autoestima. Després es va aplicar el programa
d’educació emocional i social a l’aula, treballant la consciència emocional i
l’autoestima. Seguidament es va tornar a realitzar el test PAI per poder
observar i mesurar els canvis en el percentil dels mateixos 4 infants.
S’han observat unes millores en el nivell d’autoestima dels nens i nenes de
l’aula; s’ha adquirit una bona consciència emocional i s’han anat desenvolupant
habilitats socioemocionals i, per tant, ha millorat el clima de l’aula.
El treball de l’educació emocional i social a les aules és necessari per millorar el
benestar emocional i social dels infants i així, ajudar en seu desenvolupament
integral.
The aim of this study is evaluate if a program of social and emotional education
application improves social and emotional wellbeing in children in Early
Childhood Education. To reach this aim, first of all, a 4 subject sample was
taken in order to realize the “PAI” test, so that their self-esteem level could be
measured. Later, an emotional and social educational program was applied in
class, by working out children’s emotional awareness and self-esteem. Then,
the test was realized again to observe and measure the changes in the same 4
subject percentile.
It has been observed that self-esteem levels of class’ children have improved; a
good emotional awareness has been acquired; socioemotional skills have been
developing throughout the program; so class’ ambient has grown better.
The emotional and social education working in schools is needed to improve
children’s emotional and social wellness, and so help in their global
development.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
84 p.
Nota
Curs 2012-2013
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/