Anàlisi del patrimoni proper com a recurs en la didàctica de les ciències socials
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
La pregunta inicial d’aquesta investigació rau en si el patrimoni proper és un recurs que facilita
l’aprenentatge de les ciències socials als nens i nenes. Per tal de donar resposta a aquesta
qüestió, s’ha estudiat la relació entre el patrimoni local i l’interès que genera. Per realitzar-ho,
es van concretar uns ítems que han estat analitzats a partir d’un estudi de casos. Els
participants d’aquesta investigació han estat un grup d’alumnes d’Educació Primària, els quals
van realitzar una proposta didàctica on s’utilitzava el patrimoni proper com a eix vertebrador.
També, han participat en aquesta investigació mestres d’escoles de Sant Celoni, els quals han
expressat les vivències viscudes amb els seus alumnes en activitats que impliquen el patrimoni
local. Finalment, s’ha analitzat la informació aportada per tots els participants i s’ha arribat a
unes conclusions.
The initial question of this research is whether local heritage is a resource that facilitates
children’s learning of social sciences. In order to give an answer to this query, the connection
between local heritage and the interest this generates has benn studied. To carry it out, some
items were specified, which have been analyzed from a case study. The participants of this
investigation were a group of elementary school students, who made a didactic proposal using
the local heritage as the central axis. In this research have also participated Sant Celoni’s
school teachers, who expressed their experiences together with their students doing activities
involving the local heritage. Finally, the information gathered by all participants has been
analyzed and some conclusions which describe the link between local heritage and its interest
have been made, and why the latter is generated.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació primària
Ciències socials -- Ensenyament
Patrimoni cultural
Pages
125 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/