La crisi en l'experiència educativa
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2012ISSN
0214-7351
Resum
Situat en una concepció educativa que busca la crisi per créixer humanament, el text fa desfilar els elements que segons l’autora nuen l’experiència educativa amb la realitat present amb la qual conviuen, posant de relleu la configuració d’un quasidiscurs que intenta segrestar la crisi necessària per a l’aprenentatge. No obstant, la reflexió planteja que més enllà de la lògica de relats i pràctiques incapacitadores també hi ha espais, temps i elements, com la humilitat i la indisciplina, que permeten que la potencialitat educativa de la crisi no desaparegui de l’experiència vital de cada criatura.
Situé dans une conception éducative qui recherche la crise pour croître humainement, ce texte cherche à faire défiler les éléments qui relient, selon l’auteure, l’expérience éducative avec la réalité présente avec laquelle les enfants vivent, en mettant en relief la configuration d’un quasi discours qui tente de séquestrer la crise nécessaire à l’apprentissage. Toutefois, la réflexion impose que, bien au-delà de la logique des récits et des pratiques incapacitants, il y a aussi des espaces, des temps et des éléments, comme l’humilité et l’indiscipline, qui permettent à la potentialité éducative de la crise de ne pas disparaître de l’expérience vitale de chaque enfant.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Crisi de l'educació
Pàgines
12 p.
Publicat per
ICE de la Universitat de Barcelona
Citació
Gómez Mundó, Anna. "La crisi en l'experiència educativa". A: Temps d' Educació, 2012, núm. 42, p. 287-298
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/