Desenvolupament d'un sistema de transferència de software per una placa entrenadora
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2008-07-08T07:27:25ZResum
El departament d’electrònica i telecomunicacions de la Universitat de Vic ha dissenyat un conjunt de plaques entrenadores amb finalitat educativa. Perquè els alumnes puguin utilitzar aquestes plaques com a eina d’estudi, és necessari disposar d’un sistema de gravació econòmic i còmode. La major part dels programadors, en aquest cas, no compleixen amb aquests requeriments.
L’objectiu d’aquest projecte és dissenyar un sistema de programació que utilitzi la
comunicació sèrie i que no requereixi d'un hardware ni software específics. D’aquesta manera, obtenim una placa autònoma i un programador gratuït, de muntatge ràpid i simple d’utilitzar.
El sistema de gravació dissenyat s’ha dividit en tres blocs. Per una banda, un programa que anomenem “programador” encarregat de transferir codi de programa des de l’ordinador al microcontrolador de la placa entrenadora. Per altra banda, un programa anomenat “bootloader”, situat al microcontrolador, permet rebre aquest codi de programa i emmagatzemar-lo a les direccions de memòria de programa corresponents. Com a tercer bloc, s’implementa un protocol de comunicació i un sistema de control d’errors per tal d’assegurar una correcta comunicació entre el “programador” i el “bootloader”.
Els objectius d’aquest projecte s’han complert i per les proves realitzades, el sistema de programació ha funcionat correctament.
The electronic and telecommunication department of Universitat de Vic has designed a set of development boards with educational purpose. It is necessary to have an economic and comfortable programming system, thus, the students may use the boards as a tool of study. In this case, most programmers don’t comply with these requirements.
The objective of this project is to design a programming system that use a serial
communication and doesn’t require a specific hardware and software.
Thus, we get an autonomic board and a free programmer, with a fast montage and easy to use.
The programming system is divided in three parts. First of all, a program called
"programmer" transfers program code from the computer to the development board. Then, a program called "boot loader", placed in the microcontroller of board, allows to receive this program code and store it in corresponding program memory directions. At last, communication protocol and error system controls are implemented to ensure an appropriate communication between “programmer" and "bootloader".
The objectives of this project have been completed .We have obtained a programmingsystem that allows to download software to the development board correctly.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Director/a: Jordi Serra Espaulella
Llengua
Català
Paraules clau
Microcontroladors
Programari -- Disseny
Pàgines
139 p.
Nota
Curs 2007-2008
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es