Speaking in the CLIL classroom: to what extent do teachers and students use english in the classroom?
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
L'objectiu principal d'aquesta investigació va ser determinar els efectes del CLIL
en els professors i estudiants en les seves produccions orals.
El punt de partida de la meva investigació era de la teoria de Dalton-Puffer
(2007), que estableix que la funció de parlar en les classes CLIL és mínima, la
meva recerca s'ha basat en la recopilació recollir informació des de diferents
fonts, amb la finalitat de veure si aquest fet també passa a les nostres escoles.
Eventualment, he planejat algunes estratègies i activitats per incrementar la
quantitat d’oportunitats per parlar en llengua anglesa els alumnes.
The main objective of this investigation was to determine the effects of CLIL on
teachers and students in their oral productions.
The starting point of my research was the theory of Dalton-Puffer (2007) which
states that the role of speaking in CLIL classes is minor. my research has been
based on gathering information from different sources, to check if this situation
is also happening in our schools. Eventually, I have planned some strategies and
activities to increase the number of speaking opportunities for Primary School
pupils who are taking CLIL.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Educació primària
Conversació
Pages
69 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/