In what ways a CLIL lesson planning different from an EFL course plan ?
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
Des del 1995 el Consell Europeu ha promogut l’aprenentatge d’una segona llengua a
través d’una altra àrea en el que coneixem per CLIL (Contingut i Llengua Integrats en
l’Aprenentatge) o en altres paraules: “una activitat en la qual l’aprenentatge d’una
llengua estrangera és utilitzada com una eina per l’aprenentatge d’una àrea no
linguística en la qual llengua i contingut tenen un mateix paper” (Marsh, 2002). Tot I
així, “ensenyar una àrea a través d’una llengua estrangera no és el mateix que la
integració de llengua i contingut”. CLIL comporta altres implicacions metodològiques
pel que fa a la planificació, estratègies didàctiques i particularment al rol del docent. De
fet, són aquests factors els que componen l’èxit o el fracàs en l’implementació de CLIL.
i per aquest motiu pretenc analitzar i descriure les diferències entre una sessió de CLIL
i una de llengua anglesa.
Aquesta investigació és un estudi de cas que vol oferir una mirada a les diferències
entre una unitat de CLIL i una de llengua anglesa portades a terme en un grup de 3r
de primària a l’escola de Sant Miquel dels Sants (Vic) pel que fa a la planificació, les
estratègies i actuacions del docent.
Since 1995 the Council of Europe has been promoting the learning of a second
language through another subject in what we call CLIL (Content and Language
Integrated Learning) or in other words: “an activity in which a foreign language is used
as a tool in the learning a non-language subject in which both language and subject
have a joint roll” (Marsh, 2002). However, “teaching a subject in a foreign language in
not the same as an integration of language and content”. CLIL has profound
methodological implications in terms of planning, teaching strategies and particularly on
the teacher’s role. Indeed these factors may decide upon the successful or
unsuccessful final result of a CLIL course and this is why it is paramount to analyze
and describe the differences between a CLIL lesson and a regular EFL session.
This paper is a case study which endeavors to offer an insight into the differences
between a CLIL and an EFL didactic unit in 3rd of Primary of Sant Miquel dels Sants
School (Vic) from the three above mentioned viewpoints that is planning, strategies and
teacher’s performances.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Educació primària
Pages
51 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/