La influència de les dinàmiques de grup en la millora de la cohesió de grup i l’estabilitat emocional dels infants
Author
Publication date
2013-05-17Abstract
En aquest estudi qualitatiu s’investiga la influència de les dinàmiques de grup en la
millora de la cohesió de grup i l’estabilitat emocional dels infants. La mostra està
constituïda per 24 infants, d’edats compreses entre els 5 i 6 anys, i per una mestra de
58 anys. Es realitza una intervenció educativa, basada en quatre dinàmiques de grup
diferents, per tal d’avaluar la seva incidència en relació a la cohesió de grup i
l’estabilitat emocional dels infants. Els instruments utilitzats són de naturalesa
qualitativa, concretament, l’entrevista i l’observació, que s’apliquen pre i post
intervenció per tal d’identificar possibles canvis. En els resultats, no es poden observar
grans canvis a nivell de cohesió de grup ni d’estabilitat emocional dels infants, però sí,
una actitud positiva i de motivació en relació a l’aplicació de dinàmiques de grup. La
curta durada de la intervenció educativa ha estat la principal limitació d’aquesta
investigació, fet pel qual no s’han pogut extreure uns resultats significatius. És per això
que a les conclusions es mostren un seguit d’aspectes a tenir en compte en futurs
estudis.
This is a qualitative study mainly focused on the effect of group dynamics to improve
group cohesiveness and children’s emotional stability. The sample contains 24 infants,
from 5 to 6 years old, and a 58 year-old teacher. An educational intervention based on
four different group dynamics is implemented so as to assess its influence on the
group cohesiveness and the children’s emotional stability. The interview and the
observation are the qualitative tools that have been used in this study. They have been
employed before and after the educational intervention in order to identify possible
changes. The results from this research don’t provide important changes regarding
group cohesiveness and emotional stability. However, a positive and motivational
attitude towards the application of group dynamics has been observed. The short
period of the educational intervention has been the main limitation of this study; this
is the reason why meaningful results haven’t been extracted. Hence, many aspects to
take into account in the future are included in the conclusions.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació emocional
Dinàmica de grups
Pages
58 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/