La (De)construcció de la masculinitat en el teatre de David Mamet
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2002ISSN
1139-1219
Resumen
La reflexió efectuada per la teoria contemporania sobre la representació del genere
es materialitza d'una manera privilegiada en el teatre. Esta clar que la perforrnativitat intrinseca
del fenomen teatral és un espai idoni per qüestionar la construcció de la representació
generica. No hi ha dubte que I'especificitat comunicativa del teatre es troba en la «fisicalitat)):
I'element corporal té una importancia clau, ja síguí per la presencia física de
I'equip actoral i del públic i per la condició efímera (el fet que cap representació no és
igual a cap altra).
Judith Butler ha escrit sobre el fet que els actes que constitueixen el genere tenen un
paral.lelisrne en les actes performatius dels contextos teatrals. La identitat de genere no és
una identitat completa, sinó que és una identitat que es construeix, una realització performativa
en la qual creiern, i que representem corn si fos una creenca, com si fos una qüestió
de fe. Per tant, les possibilitats de transformació del genere es troben en la relació arbitraria
d'aquests actes i en la possibilitat d'un altre tipus de repetició (Butler, 1990: 33).
L'obra del dramaturg, director, guionista i assagista nord-america David Marnet pot
considerar-se una reflexió sobre la construcció de la masculinitat i, de retruc, de les tensions
i reptes a que la masculinitat es troba sotmesa en el tornbant de segle.
1. ES
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Teatre
Masculinitat
Mamet, David -- Crítica i interpretació
Páginas
8 p.
Publicado por
Seminari d'Investigació Feminista, Universitat Jaume I
Citación
Bartrina Martí, F. (2002). La (de)construcció de la masculinitat en el teatre de David Mamet. Dossiers feministes, (6), 65-72.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1389]
Derechos
(c) Universitat Jaume I
Tots els drets reservats