La influència dels jocs cooperatius en la millora de les relacions interpersonals i la cohesió d'un grup
Author
Publication date
2014-05-16Abstract
Actualment la tasca que desenvolupa l’escola és procurar que tots els infants es desenvolupin
integralment, independentment de les característiques. En aquest marc sorgeix l’escola
inclusiva, la qual ha d’estar preparada per atendre a tots i fer que aprenguin alumnes diferents al
màxim de les seves possibilitats. Perquè això sigui real, l’escola ha de buscar noves maneres
per a què els alumnes puguin aprendre no tan sols contingut sinó també valors, habilitats socials,
cognitives, lingüístiques, entre moltes altres. Es per aquest motiu que la recerca vol portar a la
pràctica i comprovar si mitjançant una eina lúdica, com són els jocs cooperatius, es milloren
algunes habilitats socials i la cohesió d’un grup classe, en el qual també es té en compte la
integració social d’una nena diagnosticada amb Trastorns Generalitzats del Desenvolupament
(TGD) i, concretament, presenta trets autistes. Aquesta activitat educativa proporciona contextos
nous on interactuar i desenvolupar bones pautes de relació per a tots així com també afavoreix
la cohesió de grup, les relacions interpersonals i la integració d’infants amb dificultats en la
interacció social.
Currently, the work undertaken by the school is to ensure that all children develop integrally,
regardless of features. In this context arises the inclusive school, which must be prepared to
meet all different students learn and make the most of their chances. For this to be true, the
school must find new ways for students to learn not only content but also values, social skills,
cognitive, linguistic, and many others. It is for this reason that research into practice and want to
check if using a playful tool, such as cooperative games can improve some social skills and
cohesion of a group class, which also takes into account the integration social girl diagnosed with
Pervasive Developmental Disorders (PDD), and specifically has autistic traits. This educational
activity provides new contexts in which to interact and develop good relationship patterns for all
as well as promotes group cohesion, interpersonal relationships and the integration of children
with difficulties in social interaction.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Jocs d'equip
Autisme
Educació inclusiva
Integració social
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/