La veu dels infants
Visualitza/Obre
Autor/a
Data de publicació
2014-05Resum
Aquest treball pretén donar a conèixer els principis bàsics de la pedagogia de Reggio
Emilia (Itàlia), amb la seva idea d'infant capaç, "intel·ligent" i biològicament predisposat
a comunicar, a viure en relació; la idea d'un mestre amb interès, curiositat i disposat a
escoltar, observar, documentar, interpretar, reflexionar i confrontar per poder oferir als
infants contextos i experiències riques i adequades a cada un d'ells, on es puguin
expressar a través de tots els llenguatges possibles.
També es mostra com s'han realitzat els dos principals objectius pràctics del treball.
Per una banda, l'observació de com es du a terme l'escolta, l'observació, la
documentació i la seva interpretació i reflexió a les escoles de Castelnovo di Sotto
(Reggio Emilia). I per altra banda, l'elaboració de dues documentacions, una referent a
la vida escolar i una referent a la vida personal a Itàlia.
This academic work is focus on to make publish the basic principles of pedagogy of
Reggio Emilia (Italy) with its idea of capable children, “intelligent” and biologically
predisposed to communicate, to live in relationship; the idea of a teacher with interest,
curiosity and prepared to listen, observe, document, explain, reflect and compare with
the aim of to offer appropriated contexts and experiences for each child, where he can
express with all possible languages.
It also shows how both principal practical aims of the academic work have been
realized. On the one hand, it demonstrates by observation how listen, observation,
documentation, interpretation and reflection are in the schools of the Castelnovo di
Sotto (Reggio Emilia). Moreover, it also demonstrates the production of two
documentaries; one of them is focuses on school life and the other one is focuses in
my own experience in Italy.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Itàlia -- Ensenyament
Mestres
Observació (Mètode d'ensenyament)
Pàgines
57 p.
Nota
Curs 2013-2014
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/