Anàlisi i proposta de millora del bloc de continguts d'activitats en el medi natural de la ESO
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014-05Resumen
En aquet TFG1 és presenta un estudi on el seu objectiu és l’anàlisi de les dificultats que és
troben els professors a l’hora d’impartir les activitats al medi natural, per tal de poder
entendré com és que és el bloc de continguts menys treballat.
Per això, s’ha utilitzat com a instrument un qüestionari que s’ha aplicat a 49 professors
d’educació física de 26 comarques de Catalunya. Aquests docents han estat escollit
aleatòriament i han respòs el qüestionari per voluntat pròpia. El tractament estadístic del
qüestionari s’ha dut a terme amb Google Drive.
Entre les conclusions cal destacar la diferència entre el
currículum proposat per la LOE (2006) i el proposat per la LOE (2007), i la clara aposta del
professorat per realitzar les activitats al medi natural fora del centre, amb
el cost afegit que això suposa. Aquest últim fet, a més, sembla comportar, per una
banda, la dificultat afegida que suposa pels professors el fet de sortir fora de l’escola
i, per altra banda, la responsabilitat que requereix dur a terme aquestes
activitats.
The aim of this TFG is to study the difficulties that PE2 teachers need to confront in order to
teach PE activities in the environment, and so to understand why this is the less common
among the areas in the PE subject.
We have used a questionnaire that has been answered voluntarily by 49 PE teachers randomly
chosen from all around Catalonia. The statistical treatment of the dates has been done
through *GoogleDrive*.
Among the conclusions we need to stand out the differences between the LOE (206)
curriculum and the LOE (2007) curriculum, and the teacher's clear commitment to practice
1 TFG treball final de grau. Ho posarem amb les inicials a partir d’ara.
2 PE: Physical Education
3
these activities outside the school, thus increasing their cost and adding big difficulties to the
activity itself, as teachers need to plan the school trips taking into account the big
responsibilities they take.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació secundària obligatòria
Páginas
92 p.
Nota
Curs 2013-2014
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/