Els codis QR: una eina per millorar l'hàbit lector dels alumnes
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014-05Resumen
Les pràctiques educatives que es basen en una metodologia on s’integren
les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) són cada cop
més influents en l’àmbit educatiu, ja que, ens acosten a la realitat de
l’època en què vivim, la societat de la informació i l’alfabetització digital.
Així, en aquest estudi s’investiga la motivació i l’adquisició de l’hàbit lector a
través dels codis QR en un grup d’infants d’edats compreses entre cinc i sis
anys d’Educació Infantil. A partir dels instruments de recollida de dades,
com ara, l’entrevista, l’observació, els qüestionaris i la pròpia intervenció
educativa, podem saber que la motivació de llegir contes i d’utilitzar les
noves tecnologies augmenta en l’actitud dels infants. Pel que fa a
l’aprenentatge i adquisició de l’hàbit lector, arribem a la conclusió que és un
procés llarg i, segons l’entorn que té l’infant, hi influeix de manera positiva
o negativa.
The educational methods which are based on the use of the Information and
Communicative Technologies (ICT) have become more influential in the
educational sphere, inasmuch as they help to understand the reality of our
time, the information society and the digital literacy. Thereby, in this study
are analysed the reading habit acquisition and motivation through QR codes
in a group of infants between five and six years old in Early Childhood
Education. By using collecting data tools, as interview, observation,
questionnaires and educational intervention, an increase motivation in
reading and using new technologies is observed in infants attitude.
Moreover, in the case of learning and acquiring a reading habit, it can be
conclude that it is a long process in which the infant environment can
strongly influence both in positive and negative way.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Alfabetització digital
Llibres i lectura
Páginas
80 p.
Nota
Curs 2013-2014
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/