Use of drama techniques as a methodology to teach english in infant education by teachers in Catalonia
Author
Publication date
2014-05Abstract
L’aprenentatge de la llengua anglesa com a llengua estrangera és una oportunitat que
cada vegada més escoles de Catalunya presenten a l’etapa d’educació Infantil. La
metodologia utilitzada per introduir aquesta llengua és variada en cada cas. Aquesta
recerca es centra en l’estudi de l’ús de tècniques dramàtiques com a metodologia per
ensenyar anglès a infantil. A partir d’un qüestionari contestat per 129 professors
d’anglès de Catalunya s’ha analitzat la percepció que tenen sobre les tècniques
dramàtiques i la seva utilització. Els resultats mostren una manca de coneixement
general sobre la metodologia.
The learning of the English language as a foreign language is an opportunity that
Catalan schools are increasingly offering in their kindergarten levels. The methodology
used in order to teach this language is different in each school. The research presented
focused on the use of dramatic techniques as a methodology to teach English in Infant
education. A questionnaire answered by 129 English teachers in Catalunya analyzes
the perception about drama techniques and their application. In general, the results
show lack of knowledge about this methodology.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Educació infantil
Anglès -- Ensenyament
Didàctica
Pages
37 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/