Cognició i emoció: Sobre les relacions entre memòria i emoció i la congruència del record amb l'estat afectiu
Author
Publication date
2014-05Abstract
El següent treball tracta sobre les principals relacions existents entre la memòria i les emocions. Una
vegada revisats els dos conceptes de manera separada, el nostre objectiu serà vincular els dos conceptes,
per tal de saber com influeixen les emocions en el processos mnèmics com són la codificació, la
consolidació i el record. Per assolir aquest objectiu, també realitzarem una part empírica en la qual
prendrem com a referent la teoria de la Memòria Dependent de l'Estat d'Ànim proposada per Bower
(1981). En la línia d'aquesta teoria, la hipòtesi general que ens plantegem a la part empírica és que si
induïm a un subjecte a un estat d'ànim determinat i li fem aprendre un llistat de paraules amb diferent
valència emocional, recordarà millor les paraules que coincideixin amb l'estat afectiu del subjecte en el
moment de l'aprenentatge. Per a resoldre aquesta hipòtesi prendrem com a referent el disseny
experimental de Meilan, Carro, Guerrero, Carpi, Gómez & Palmero (2012). Els nostres resultats recolzen
les hipòtesis basades en la teoria de congruència afectiva de Bower (1981) i, parcialment el disseny
d'investigació de Meilan et. al (2012).
The following paper deals with the relationships between memory and emotion. Once reviewed both
concepts separately, our goal is to link both concepts, to review how emotions influence the memory
processes such as encoding, consolidation and recall. To achieve that, we are also performing an empirical
part in which we are taking the theory of Dependent Memory on Mood proposed by Bower (1981) as a
reference. Based on that theory, we propose the general hypothesis that if we induce one subject to a
certain mood and then we make him learn a list of words with different emotional valence, he will better
remember those words that are affectively congruent with the emotional state of the subject at the time of
learning. To solve this hypothesis we are taking the experimental design of Meilan, Carro, Guerrero, Carpi,
Gomez & Palmero (2012) as a reference. Our results support the hypotheses based on the theory of
affective congruence of Bower (1981) and partially support the results of Meilan et. al (2012) investigation
design .
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Emocions
Memòria
Cognició
Record (Psicologia)
Pages
60 p.
Note
Curs 2013-2014
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/