L’impuls de l'educació durant la Segona República: l'ensenyament públic a Osona (1931-1936)
Other authors
Publication date
2006ISSN
0210-5853
Abstract
L’educació en general va rebre un fort
impuls durant la Segona República, a través
de dotar de millors condicions materials i
humanes l’ensenyament públic. La comarca
d’Osona no va quedar al marge
d’aquesta onada de transformacions, la
graduació d’escoles nacionals a moltes
poblacions i la construcció de nous edificis
escolars van acabar amb la precarietat amb
què subsistia l’ensenyament públic a la
comarca. Paral·lelament es van produir
altres canvis a l’entorn de l’educació, entre
els quals l’article tracta el de l’oficialitat de
l’ensenyament laic.
Education in general received strong support
during the Second Republic, by giving
better material and human conditions to
state education. The area of Osona was not
marginalized in the wave of transformations
which included the availability of
state schools in many towns and the construction
of new school buildings. These
developments put an end to the precariousness
of state education in the area. At the
same time there were other changes in education,
among which the article emhpasizes
the official status of secular education.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Educació -- Història
Laïcisme
Edificis escolars
Espanya -- Història -- 1931-1939, Segona República
Pages
42 p.
Publisher
Patronat d'Estudis Osonencs
Citation
Casanovas Prat, J., Soler Mata, J., & Tort Bardolet, A. (2006). L'impuls de l'educació durant la Segona República: L'ensenyament públic a Osona (1931-1936). Ausa, 22(157), 393-434.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1389]
Rights
(c) Patronat d'Estudis Osonencs, 2006
Tots els drets reservats