L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2009ISSN
0214-7351
Resumen
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de
projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques
s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la
cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats
en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa
una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos
de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació
que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la
seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
18 p.
Publicado por
ICE Universitat de Barcelona
Citación
Collelldemont Pujadas, E. (2009). L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars. Temps d'Educació, (37), 113-130.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1414]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/