L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2009ISSN
0214-7351
Resumen
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de
projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques
s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la
cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats
en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa
una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos
de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació
que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la
seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Art
Estètica
Art -- Ensenyament
Páginas
18 p.
Publicado por
ICE Universitat de Barcelona
Citación
Collelldemont Pujadas, E. (2009). L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars. Temps d'Educació, (37), 113-130.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1389]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/