La influència del Programa CA/AC: Cooperar per Aprendre, Aprendre a Cooperar en la millora de la convivència
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014-06Resumen
El present estudi planteja, desenvolupa i avalua els resultats de la
implementació del Programa CA/AC (Cooperar per Aprendre/Aprendre a
Cooperar) en relació a les diferents dimensions que configuren l’àmbit A:
cohesió de grup. Més concretament, s’exposa l’estructura cooperativa de l’aula
que proposa aquest programa fent referència a la millora de la convivència, a la
resolució constructiva de conflictes i a l’establiment de relacions positives entre
l’alumnat.
A la llum de les dades obtingudes, es projecten uns resultats que mostren una
millora considerable en relació a diferents dimensions de l’àmbit d’intervenció
per a la cohesió de grup. En definitiva, el Programa CA/AC es constitueix com
una fórmula eficaç per a promoure lligams afectius entre l’alumnat, però
sobretot per a dotar-lo d’habilitats prosocials que d’una altra manera, amb prou
feines exerciria.
This survey suggests, develops and evaluates the CA/AC Program (Cooperate
to Learn/Learn to Cooperate) implementation results in relation to different
dimensions that shape the scope A: group cohesion. More specifically the
cooperative structure of the classroom that this program refers to, is exposed
refering to the coexistence improvement, to the constructive conflict resolution
and to get positive relationship between students.
From the data obtained some results are projected which show considerable
improvement in relation to different dimensions of the intervention scope to
group cohesion. Definitely, the CA/AC Program is constituted as an effective
way to promote affection linkage between students but, the most important, to
get prosocial skills equip which, otherwise, nearly wouldn´t exist.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutor/a: Pere Pujolàs Maset
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació inclusiva
Ensenyament -- Treball en equip
Páginas
143 p.
Nota
Curs 2013-2014
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats