Personal learning environments for the subject of music in elementary school
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2015Resum
In the primary stage of education, students acquire basic skills. Within the educational curriculum set by the Education Department of Catalonia, have introduced the digital skills. Through observing the universe of Catalonia community schools, and within the compulsory subject of music, we have detected the use of personal learning environments (PLE) for education beyond the physical classroom space. Most music teachers who use these environments are self-taught, and they haven’t guides to help them to use these web 2.0 tools. On this sense, we need to understand the current situation as a diagnostic to improve the educational process through PLE.
Tipus de document
Objecte de conferència
Llengua
Anglès
Paraules clau
Música en l'ensenyament
Educació primària
Pàgines
1 p.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Documents de Congressos [174]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/