L'escolarització compartida, un recurs per a la inclusió?
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2015-05Resumen
Aquest projecte té com a objectiu principal analitzar el procés que s’ha seguit en dos
casos d’escolarització compartida. Així doncs, es realitzarà una recerca des del
moment de la proposta del procés fins a l’actualitat, per a poder valorar quins elements
s’han donat en el plantejament de la proposta, en l’elaboració del dictamen i del PI i en
la metodologia de l’aula ordinària per a promoure la inclusió d’aquest alumnat. De la
mateixa manera, també es valoraran els canvis que s’han produït durant el procés, la
vivència d’aquest i les expectatives de futur que es tenen.
Per a poder realitzar aquest estudi, s’ha dut a terme un estudi de cas múltiple a través
de vuit entrevistes als professors de les escoles ordinàries, als professors del centre
d’educació especial, als professionals de l’EAP i a les famílies de cada cas.
Els resultats obtinguts ens mostren com s’ha tingut en compte la inclusió d’aquests
alumnes en les aules ordinàries i la concepció que cada professional té d’aquesta.
The main objective of this project is to analyze the process of two cases of shared
schooling. Consequently, we will do a research from the moment of the proposal to the
present in order to evaluate which items to promote the inclusion of these students
have been used on the proposal, in preparing the report, the individualized plan and
the methodology of the ordinary classroom. Also it will be important to analize the
changes that have occurred during the process of this experience and the future
expectations that they have.
In order to perform this study, we conducted a multiple case study through eight
interviews to teachers of ordinary classrooms, teachers of special education center
classrooms, professionals from EAP and the families of each case.
The results show us the inclusion of these students in regular classrooms and the idea
that everyone has about it.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació inclusiva
Aprenentatge
Páginas
150 p.
Nota
Curs 2014-2015
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [196]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/