Els contes infantils com a creadors de contextos d’aprenentatge de matemàtiques
Author
Other authors
Publication date
2015-05Abstract
Aquest treball té per objectiu presentar una proposta metodològica basada en
l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a través de l’ús dels contes.
Amb aquest enfocament es pretén, per una banda, proposar activitats
matemàtiques mitjançant la resolució de problemes vistos en els contes i
aplicar-los a contextos reals i significatius per als infants. Per altra banda, crear
contextos d’aprenentatge de matemàtiques on -a més de l’aprenentatge d’uns
continguts- es fomentin els processos matemàtics implícits en aquest procés.
El treball comença revisant els aspectes teòrics en els quals es fonamenta la
proposta i a continuació les propostes dutes a terme en una aula, l’anàlisi dels
resultats obtinguts així com les conclusions a les quals s’ha arribat sobre per
què els contes, a més d’entretenir i meravellar, poden ser un bon recurs per
desenvolupar activitat matemàtica.
The aim of this project is to present a methodological proposal based on the
education and learning of the mathematics through the use of tales. This
approach intends, on one hand, to propose mathematical activities through the
resolution of problems seen in the tales and apply them to real and meaningful
contexts for children. On the other hand, to create contexts for learning
mathematics where –besides learning contents– the implicit mathematical
processes are encouraged in this development. The project begins by reviewing
the theoretical aspects in which the proposal is based, followed by proposals
are carried out in a classroom, the analysis of the results obtained, as well as
the conclusions came across about why the tales, apart from entertaining and
astonishing, they can be a good resource to develop the mathematical activity.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació infantil
Matemàtica -- Ensenyament
Contes
Pages
124 p.
Note
Curs 2014-2015
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/