Estudi del TDAH: Teràpia alternativa com a proposta d’intervenció a un infant amb possible TDAH
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2015-05Resum
Aquest treball té l’objectiu d’observar un infant amb un possible Trastorn per Dèficit d’Atenció / Hiperactivitat, proposant un programa d’intervenció a través d’una alternativa terapèutica per comprovar el seu efecte i intentar millorar el comportament d’aquest infant.
La investigació de camp s’ha basat en la mostra d’un infant de sis anys, actualment no diagnosticat però amb un possible Trastorn per Dèficit d’Atenció / Hiperactivitat.
Aquesta investigació s’ha portat a terme a través de l’observació diària i a través de la realització d’una teràpia alternativa que posteriorment s’ha avaluat a partir dels resultats obtinguts. El tractament alternatiu que s’ha posat a prova tracta sobre l’Art Teràpia i està format per set activitats que s’han realitzat a tot el grup durant l’estada intensiva de pràctiques.
La intervenció ha tingut uns efectes positius on es destaca la importància de l’Art Teràpia com un tractament alternatiu que beneficia l’autoestima, el comportament, l’atenció i la concertació fent disminuir els símptomes del TDA/H alhora que afavoreix la consciència emocional i l’empatia.
This study aims observe a child with a possible Attention Deficit Disorder/ Hyperactivity Disorder and propose an intervention program through an alternative treatment to check the effect and try to improve the behavior of this child.
The field research was based on a sample of children six years undiagnosed with a possible Attention Deficit Disorder / Hyperactivity Disorder.
This research was conducted through daily observation and through the realization of an alternative therapy that was later evaluated based on the results. The alternative treatment has been carried out about Art Therapy and consists in seven activities that have been conducted around the group during practice.
The intervention had a positive effect on stress the importance of art therapy as an alternative treatment that benefits the self-esteem, behavior, attention and coordination by reducing symptoms of ADHD, while enhancing emotional awareness and empathy.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Hiperactivitat
Teràpia artística per a infants
Pàgines
67 p.
Nota
Curs 2014-2015
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats