Estudi i proposta del joc tradicional com a eina de cohesió social: aplicació d’una unitat didàctica a l’escola la Salle de Montcada i Reixac
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2015-05Resumen
El joc tradicional forma part de la cultura dels nostres pobles i dels nostres costums. En aquest temps, hi ha diferents experts que comenten els punts forts que aporten els jocs tradicionals dins de l’etapa d’Educació Primària, assegurant que per mitjà d’aquest tipus de joc hi ha una progressió positiva de la cohesió social en els alumnes i un decreixement de subdivisions grupals dins d’una mateixa aula.
Per examinar-ho, al llarg d’aquest estudi, he establert una proposta de jocs tradicionals dins de l’àrea d’Educació Física per afavorir les relacions socials dels alumnes. Gràcies als instruments de recollida de dades, he estat capaç d’examinar quina era la situació inicial, durant i posterior de les relacions socials dins la meva intervenció didàctica, arribant a la comparació de resultats per poder acceptar o refutar la idees dels experts.
Abstract: Traditional games are part of our tradition and of our villages culture. Nowadays, there are different experts who defend that traditional games bring benefits during primary education including a positive evolution among children's cohesion and a decrease of subdivisions within classrooms. Along this study, I propose a list of traditional games in the subject of physical education. My aim is to promote better social relationships among students. Thanks to the instruments I have used to collect information, I have been able to find what was the initial situation, during and after social relationships within my teaching unit. Through a rigorous analysis I came to the final results which have allowed me to accept or reject the experts beliefs.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació primària
Jocs
Educació física
Integració social
Páginas
138 p.
Nota
Curs 2014-2015
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/