Educació en valors: dones, igualtat i diferència
Author
Other authors
Publication date
2004ISSN
1695-5641
Abstract
L’article analitza, en el marc de les polítiques globalitzades i de la legislació vigent
en el context espanyol, la situació i les problemàtiques de les dones —violència, precarietat
social...—, així com la necessitat de respostes socials i educatives que revisin les
pràctiques vigents per integrar una educació en valors respectuosa amb els drets humans
de les dones. Es constata, en l’àmbit educatiu, com les polítiques promogudes en els darrers
anys no garanteixen la igualtat d’oportunitats, ja que les reformes educatives s’han
realitzat seguint els criteris del mercat. Els plantejaments neoliberals de les economies capitalistes
s’insereixen en els discursos de la legislació vigent i, des d’aquestes perspectives,
no es garanteix que es pugui avançar en la lluita contra l’exclusió i la discriminació.
És en aquest context que cal (re)pensar l’educació per incorporar la dimensió ètica, els
principis de valor que permeten la trobada de les diferències, el diàleg entre dones i homes
en contextos de democràcia moral.
The article analizes, within the framework of globalized politics and of the present
laws in Spain, the women’s situation and the problems that affect them, such as violence
or social deprivation, and also the need of social and educational answers that revise
the current practices to incorporate a respectful education on values into women’s human
rights. It is stated, within the sphere of education, that politics that have been encouraged during the last years do not guarantee equal opportunities because educational
reforms have been carried out in accordance with market criteria. Neoliberal approaches
that characterize capitalist economies fall within discourses of the present laws, and from
these perspectives no progress in the fight against exclusion and discrimination can be
guaranteed. It is in this context that it is necessary to (re)considerate the education so as
to incorporate ethical dimension, the value principles that allow the encounter of differences,
dialogue between women and men into contexts of moral democracy.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Educació en valors
Drets humans
Igualtat entre els sexes
Pages
18 p.
Publisher
Societat Catalana de Pedagogia
Citation
Carrillo Isabel. (2005). Educació en valors: dones, igualtat i diferència. Revista catalana de Pedagogia, 3 (2004), 131-148.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1406]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/