Com les concepcions que tenen quatre mestres sobre la ciència influeixen en el seu model didàctic
Author
Other authors
Publication date
2016-03Abstract
Aquest treball que llegireu a continuació, té com a objectiu principal investigar sobre com les concepcions que tenen els mestres en relació a la ciència influeixen en el seu model didàctic.
El meu interès en dur a terme aquest treball va sorgir principalment, arran de la realització del Màster d’Innovació en Didàctiques Específiques. El fet d’haver dut a terme unes pràctiques enfocades en analitzar com era la metodologia del centre, observar quin paper tenien i com actuaven els mestres dins l’aula, parlar amb ells i veure quina era la seva visió e relació a l’ensenyament de les ciències, etc; tot això, em va fer reflexionar i em va portar a preguntar-me com les concepcions que tenien els mestres en relació a les ciències influïen en la seva manera d’ensenyar-les, és a dir, en el seu model didàctic.
Per tant, vaig pensar que podria ser interessant explorar més a fons el pensament del professorat i investigar quina és la relació que s’estableix entre les seves concepcions i les pràctiques que duen a terme a l’aula.
A més, centrant-nos en l’àmbit acadèmic, aquest treball de recerca pot ajudar a entendre una mica millor la importància de dur a terme investigacions d’aquest estil que permetin indagar en el pensament del professorat. Únicament així, podrem conèixer quina influència tenen les concepcions dels mestres en el procés d’ensenyament de les ciències i arribar a unes conclusions que ens permetin, en cas que sigui necessari, intervenir per tal d’ajudar als mestres a modificar les seves concepcions i fer evolucionar el seu model didàctic.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutor/a: Arnau Amat i Vinyoles
Language
Catalan
Keywords
Ciència -- Ensenyament
Mestres -- Actituds
Pages
185 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/