La importància de la literatura en l’educació infantil : proposta d’aplicació pràctica
Altres autors/es
Data de publicació
2016-05-13Resum
El present treball pretén, principalment, fer visible la importància de la literatura en l’etapa d’educació infantil i descobrir com cal treballar-la per tal de poder crear, al final, una proposta d’aplicació pràctica pròpia. Després de realitzar una cerca històrica i de narrar els beneficis que aporta la literatura a nivell general, a partir de la recollida d’anàlisi documental, centrem la nostra investigació en tres gèneres literaris diferenciats: la poesia, les faules i els àlbums. Per tal de poder respondre als objectius principals del nostre Treball Final de Grau —conèixer la importància i els beneficis de la literatura a l’Educació Infantil, saber com dur a terme unes bones experiències literàries a l’escola, ser capaces de crear i aplicar una proposta pròpia i conèixer les característiques principals dels gèneres literaris adequats a l’etapa d’Educació Infantil—, hem dut a terme set entrevistes qualitatives a professionals de l’àmbit. A partir de l’anàlisi i la interpretació de les dades obtingudes, hem pogut crear una proposta d’aplicació pràctica relacionada amb els gèneres literaris en els quals ens hem centrat a l’apartat teòric (poesia, faules i àlbums) i, finalment, ens ha permès definir les conclusions del nostre treball.
This study expect, mainly, display the importance of literature in the preschool education stage and find out how to work with it to create, at the end, an own practice implementation plan. After carrying out an historical research and describe the benefits that provide the literature in a general level, by collecting documentary analysis, we focus our investigation on three distinct literary genres: poetry, fables and albums. In order to answer the main objectives of our Final Project —recognise the importance and the benefits of the literature in pre-school education, know how to implement good literary experiences at school and identify the main characteristics of the appropriate literary genres at preschool education— we carried out seven qualitative interviews to professionals. By the analysis and the interpretation of the obtained data, we create a practice implementation plan related to the literary genres in which we focused on in the theoretical part (poetry, fables and albums) and, finally, we could define the conclusions of our research.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Literatura en l'ensenyament
Literatura -- Educació infantil
Pàgines
85 p.
Nota
Curs 2015-2016
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/