Significant el dret a l’educació. Recomanacions de la Conferència Internacional d’Instrucció Pública en el període d’entreguerres
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2016ISSN
1134-0258
Resum
L’educació, com a dret humà, s’ha anat construint dialècticament al llarg de la
història gràcies a l’impuls de canvis polítics i pedagògics que, com a resposta als efectes
devastadors de les guerres, han buscat conformar entorns més democràtics i justos que
permetessin la seva expressió. Partint de la significació generacional dels drets humans,
a l’article es dota de contingut el dret a l’educació com a dret moral i jurídic; un dret
fonamental, universal i indivisible que es dóna plenament quan s’expressen amb total
intensitat els indicadors que el defineixen: que l’educació sigui assequible, accessible,
acceptable i adaptable. Utilitzant aquests indicadors com a unitats d’anàlisi, es revisa
el paper de l’Oficina Internacional d’Educació fundada a Ginebra a finals de l’any 1925 amb la voluntat d’impulsar una educació nova. En concret, es fa un estudi de
l’aportació al debat internacional i la influència en les polítiques nacionals que suposen
la celebració de les conferències internacionals d’instrucció pública i les recomanacions
que s’aproven en el període d’entreguerres.
Education, as a human right, has been built up dialectically throughout history
owing to the impulse of political and pedagogical changes which, in response to the
devastating effects of wars, has sought to form more democratic, just environments that
would enable its expression. Based on the generational significance of human rights, in
this article the right to education is endowed with content as a moral and legal right;
a fundamental, universal and indivisible right which is given fully when the indicators
that define it are expressed with full intensity: that education must be affordable, accessible,
acceptable and adaptable. Using these indicators as units of analysis, a review is
made of the paper from the International Bureau of Education founded in Geneva in
late 1925 with the aim of promoting a new education system. Specifically, a study is
made of the contribution to international debate and the influence in national policies
entailed by the celebration of the International Conferences on Public Instruction and
the Recommendations that are passed in the interwar period.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Drets humans
Dret a l'educació
Pàgines
22 p.
Publicat per
Institut d´Estudis Catalans
Citació
Carrillo Flores I. (2016).Significat del dret a l'educació. Recomanacions de la Conferència Internacional d'Instrucció Pública en el període d'entreguerres.Educació i Història, (27), 23-44
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/